Bytte og retur

Øye Landhandel følger Kjøpsloven og Angrerettloven ved salg i nettbutikken.

Vil du ikke lese vanskelige og innviklede paragrafer, har Forbrukerrådet sammenfattet det enklere her.

Angrerett:
Du har 14 dagers angrerett. Om du ombestemmer deg, kan du sende tilbake varen i samme stand du mottok den, innen 14 dager fra du mottok varen. Du sørger da selv for å sende den i retur sammen med angreskjemaet du fikk på e-post da bestillingen din ble sendt, og du betaler retur med sporing. Når returen er mottatt, vil du etter kort tid få refundert kjøpet ditt. Ved benyttelse av angreretten, står du selv for betaling av returfrakt og emballasje (Postens satser - det rimeligste er liten Norgespakke). Husk å betale korrekt returfrakt. Ved manglende porto vil vi få en faktura fra Posten på 100-150 kr, inkl gebyr, og denne summen vil vi da trekke fra beløpet du skal refunderes.

Unntatt fra angreretten er varer som er forseglet pga hygieniske årsaker (f.eks. ørepynt og undertøy), spiselige varer samt spesialtilvirkede varer.

Bytte:
Vil du bytte til f.eks. en annen størrelse eller farge er det raskest å bestille det du vil bytte til på nytt i nettbutikken. Da sender vi ut varen til deg og du sender den første varen i retur til oss. Da vil det første beløpet refunderes i sin helhet når returen er mottatt. Se punktet over om Angrerett.
Du kan også returnere varen sammen med angreskjemaet - eller en lapp, hvor du skriver på ordrenummer og hva du vil bytte til. Da sender vi ut den nye varen når vi mottar returen. Da kan du risikere at varen blir utsolgt i mellomtiden, men stort sett går det bra.

Varer som er forseglet pga hygieniske årsaker, spiselige varer samt spesialtilvirkede varer byttes ikke.

Ødelagt vare:
Har du mottatt en vare som er ødelagt, må du ta kontakt så raskt som mulig slik at du kan få tilsendt en ny vare eller få refundert pengene dine. Ved reklamasjon betaler Øye Landhandel alle utgifter ved retur.

Er pakken synlig skadet når du mottar den, må du si fra til postkontoret ditt. Det er da Posten som skal registrere dette som en klagesak.

Reklamasjon:
Reklamasjoner skal kun sendes tilbake på billigste måte. Returvarer og reklamasjon som blir sendt i postoppkrav vil ikke bli hentet ut, så denne vil du da få i retur.

Returadresse:
Øye Landhandel
Varnaveien 27
1526 Moss
Tlf. 40103213

Uavhentede pakker:
Om du angrer deg og vil returnere bestillingen din må du først hente ut pakken på hentested og returnere den som beskrevet i punktet over om angrerett. Pakker som ikke blir hentet ut på hentested eller i pakkeboks vil sendes i retur til oss og vi må betale for returfrakten. Et gebyr på kr 300,- vil vi da trekke fra beløpet du skal refunderes. Er beløpet på bestillingen lavere vil du få faktura. En uavhentet pakke regnes ikke som bruk av angreretten. Uavhentede pakker gir oss ekstra kostnader i returfrakt og håndtering, og dette dekkes av gebyret som er oppgitt.

Ønsker du at vi skal sende pakken til deg på nytt må du betale ny frakt for at vi skal sende den til deg en gang til. Du må også betale for returfrakten vi har blitt belastet for at pakken gikk i retur.

Dine opplysninger:
Vær nøye med å legge inn ditt riktige navn og riktige adresse. Er noe av dette feil vil pakken din komme i retur til oss og det kan ofte ta litt tid. I tillegg vil du belastes for frakt en gang til, siden vi må betale ny frakt for å sende deg pakken på nytt.